הורים לתאומים ובכלל – כיצד תמנעו מעלייה במשקל במהלך החגים

מאת: עדי נוימן רוטברג נטורופתית ומומחית 2wins מזל תאומים

0 482
היום אני רוצה לשתף אתכם כיצד ניתן להמנע מהעליה במשקל, כדי לא ליצבור כק”ג עודפים במהלך השנים.
אני רואה חשיבות גדולה לארוחות המשותפות, לאוכל המסורתי שמחזיר לזיכרונות ילדות.
איזון של הנפש היא חלק בלתי נפרד מבריאותינו.
ולכן בחג גם אני טועמת מה כ ל, ולא מוותרת על גפלטפיש של אמא שלי וגם לא על הקינוח:)

 

 

 

אז איך שורדים את הארוחות במינימום נזקים?
בתחילת הארוחה בוחרים במרק ירקות או מרק צלול. החום של המרק מגרה אזורים במוח האחראיים לתחושת שובע.
הפחיתו בכמות הסוכר ושתו מים בלבד – המנעו ממיצים ומוגזים.
.
הפרידו בארוחה חלבונים ופחממות. איכלו: דג ושעועית, בשר וסלטים. הקינוח יספק לכם כמות יפה של פחממות. קחו בחשבון גם את הרוטב המתוק שבסלט והדבש.
סיבים ושבעים-
 מלאו לפחות חצי צלחת ירקות. הם יתרמו לתחושת שובע מהירה יותר וימנעו נישנושים.
מתחשק לכם עוד?
 קחו קודם תוספת ירקות, או בשר/דג קטניות.
אבל מה עם הגפילטע פיש?
טועמים מכל מה שמתחשק אבל מעט.  מהקינוחים, ביס מכל דבר. לביס השני יש את אותו טעם מבטיחה 🙂
כל האוכל הזה על השולחן, לא יכולה להפסיק לנשנש.
קומו ולכו לשחק עם הילדים או לעזור למארחים.
מארחים?
הכינו ארוחה מאוזנת, שמתאימה לתפריט שלכם, עם הרבה ירקות ופרות לקינוח שיאפשרו לכם לבחור בהם.
מתארחים?
התנדבו להביא ירקות, סלט, אחד כזה שאין בו סוכר ודבש.ואולי גם סלט פרות לקינוח

 

 

 

 

ביתר הימים ממשיכים לאכול בריא ומאוזן, עם דגש על הרבה ירקות וכמה שיותר עלים ירוקים (במרק, בשייק בסלט כמובן).
שלבו תנועה ופעילות גופנית מתי שתוכלו: טיול עם הכלב אחרי הארוחה, אופניים עם הילדים, עלייה במדרגות כשמוזמנים לחברים וממשיכים בשיגרת האימונים.
שיהיה חג שמח!
ושנה טובה
עדי

אולי תאהבו גם עוד פוסטים

השאירו תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם