הי דרומה! המלצה לטיול לדרום האדום עם התאומים! מתאים גם לקטנטנים!

פסטיבל דרום אדום הוא זמן מושלם לצאת לטיול פריחה בנגב המערבי

0 263

חולה, חולה על פברואר. איזה חודש!! הגשם והקור של ינואר מאחורינו, הימים מתחממים ופנינו לאביב. חוץ מזה שלשלושת ילדיי ולבעלי יש יומולדת החודש שזו בכלל סיבה מעולה לצאת מהבית ולחגוג בטיול פריחה.

ולאן נוסעים?  דרומה!

כשהבנות היו בנות שנה הודעתי לאיש שלי שנוסעים למכתש בארי. מדובר במסלול פריחה מהמם ביופיו שמאז ומתמיד הבטחתי לעצמי שאביא לשם את הילדים שלי כי הוא פשוט מושלם למשפחות! יש בו את כל מה שצריך ליום טיול בלתי נשכח: שעה נסיעה מהמרכז, מעגלי, פריחה מטריפה שמרגשת גם את הקטנים וגם את הגדולים, מסלול קליל שמתאים להליכה עם מנשאים וגם מתאים לקטנים שכבר הולכים (אבל לא לעגלות). בנוסף זה לא באמצע שומקום כך שאפשר אחרי הטיול ללכת לאכול במסעדה קרובה ועכשיו בזמן פסטיבל דרום אדום – אפשר גם לקנח באחד משלל האירועים המדהימים שיש לפסטיבל הזה להציע (ראו לינק בסוף).

אז עם כל היתרונות שיש למסלול הזה להציע הצלחתי לשכנע אפילו את סרבן הטיולים שלי לצאת מהבית.

הבנות היו אז בנות שנה, ארזנו את כל הבית כולל הכלב ונסענו, ותקשיבו, היה מושלם. מכיון שהדרום מאד עמוס בתקופת הפריחה ניצלנו את ההשכמה המוקדמת של גברת דעא"ש ואחותה מיס טרור ובשבע וחצי כבר היינו באוטו (יש יתרונות לזה שלא ישנים עם תאומים) כך שבשמונה וחצי כבר התחלנו את המסלול שהיה בשעה הזו שקט ולא עמוס. הלכנו בנחת בירוק האינסופי של שמורת מכתש בארי, הבנות במנשאים מתלהבות מהפריחה שראו לראשונה בחייהן, ואנחנו, הורים טריים שכמונו, התלהבנו לראות אותן מתלהבות. היה מלהיב. רק כשיצאנו מהשמורה לקראת השעה 11 התחיל להיות עמוס בטירוף במטיילים – אז קחו בחשבון שאם אתם עם קטנטנים שגם ככה משכימים נצלו את זה וצאו מוקדם. מי יודע, אולי תספיקו לשנ"צ בבית. וגם אם לא – אני בטוחה שתהנו ממש, רק צריך קצת יותר סבלנות 🙂

אז הנה הפרטים על מסלול הפריחה האהוב עליי בכל הזמנים.

לאן נוסעים? שמים בוויז קיבוץ בארי. קצת לפני הכניסה לקיבוץ חפשו שלט המפנה לשמורת הטבע מכתש בארי (סימון שבילים ירוק), פונים בעקבות השלט וממשיכים בשביל העפר כקילומטר עד למגרש החנייה, שם משאירים את האוטו.

זה המקום שבו אני מפרטת לכם בפירוט איך מזהים בדיוק את הכניסה לשמורה אבל ביננו – מכיון שהייתם צריכים לארגן את כל הג'מעה, לארוז את כל הבית, להעמיס את כולם לאוטו, כולל הכלב,לחגור את כל הילדים, להעלות את הכלב הביתה כי מסתבר שעם כל הילדים והתיקים אין לו מקום, לרדת חזרה, לחגור שוב כי הילדים איבדו סבלנות ויצאו מהחגורות, להתמודד עם טנטרום של בת השנתיים כי היא רוצה להחגר לבד ואיך העזת לעשות את זה בעצמך, לשחרר את בת החמש כי בדיוק יש לה קקי, לעלות הביתה, לעשות קקי, לרדת חזרה ורק אז לצאת מהבית – סביר להניח שעד שהצלחתם להגיע לשמורה כל עם ישראל גם נמצא בה אז לא יהיה לכם קשה לזהות את הכניסה.

ועכשיו ברצינות – הכניסה מאד ברורה, ויש סימון שבילים שחור שמוביל אל תוך המכתש, יורדים איתו וצוללים לפריחה המשגעת. יש כמה אופציות למסלול הטיול באיזור הזה, (ראו במפה המצורפת) אבל אני אספר לכם פה על האופציה הקצרה והמעגלית, וכשהילדים יגדלו תזכרו שיש גם מסלול ארוך יותר שתוכלו לקרוא עליו באתרי הטיולים השונים, אבל הוא אינו מעגלי ומצריך הקפצת רכב לנקודת הסיום.

אז אנחנו ירדנו אל המכתש בשביל השחור עד שהגענו להצטלבות עם שביל כחול, פנינו בו ימינה (מזרחה), עלינו חזרה לשולי המכתש, ומשם ימינה על דרך עפר עד שמגיעים חזרה לרכב. סך הכל כשלושה ק"מ. השביל עפר שחוזרים איתו לרכב בעצם מקיף את המכתש וצופה על המסלול שעשינו ברגל, זה היה השלב שהפכנו את הבנות במנשא כך שיהיו עם הבטן אלינו, והן נמנמו להן בכיף ונהנו מהשמש החורפית. אנחנו כמובן לא התרשמנו מזה שהשמש רק חורפית ופוצצנו את הילדות בקרם הגנה, כאמור, טריים.

דרך אגב, מי שגם זה יותר מדי בשבילו, והוא בכלל בא לעשות סלפי עם כלנית ולחזור הביתה, שפשוט ירד מהאוטו למכתש עם השביל השחור עד שהוא נפגש עם הסימון שבילים הכחול, יצלם, יתייג, יעלה לפייסוש ולאינסטוש ויעלה חזרה ברגל באותה דרך חזרה למכונית.

אני מצרפת כאן מפה של מכתש בארי מתוך האתר המצוין של קק"ל – במפה מסומנים כ-ל המסלולים שיש לאיזור להציע, אל תתבלבלו, זה שכתבתי עליו זה המסלול הקטנציק מעל קיבוץ בארי. מפה של מכתש בארי

עוד לינק חשוב – אירועי דרום אדום!! בחרו לכם משהו שמתאים ללו"ז ולגילאי הילדים ולכו לכבוש את הדרום.  אל תשכחו להעלות תמונות לעמוד של "2wins מזל תאומים" ולכתוב פוסט תודה משתפך. – פסטיבל דרום אדום