המעבר לשעון קיץ – איך עושים את זה נכון עם תאומים או יותר?

מאת: נופר יהודה – יועצת שינה ומלווה התפתחותית 2wins

ניחוחות של אביב-קיץ בפתח (למרות הקור) ואין כמו הזזת השעון לשעון קיץ כדי להמחיש כמה שזה קרוב..

בסוף החודש, אנחנו עוברים לשעון קיץ.

בלילה שבין חמישי לשישי 24-25 למרץ בשעה 2 בלילה, השעון יזוז שעה קדימה לשעה 3.

(איך אפשר לזכור אם השעון זז קדימה או אחורה??? קיץ-קדימה, חורף-אחורה)

מה שאומר שכולנו “נפסיד” שעת שינה (אם חשוב לכם לא לאחר למקומות ביום שישי כוונו מראש שעונים מעוררים..)

המעבר בין שעון חורף לשעון קיץ תמיד יקרה ביום חמישי כדי שיהיה לכולנו את סוף השבוע כדי להתאושש מהעייפות שעלולה להצטבר.

אז מה קורה בפועל?

הילדים (ואנחנו) “מפסידים” שעת שינה ומה שזה עלול לייצר זה ילדים עם עייפות יתר (עייפות יתר=בכי=פחות שינה)

אצלנו המבוגרים, ההשפעה תהיה מינורית – גם אם נהיה עייפים נוכל בערב שלמחרת הזזת השעון ללכת לישון יותר מוקדם.

יש ילדים (בעיקר הגדולים יותר) שהזזת השעון לא תפריע להם – אתם תשכיבו בשעה הרגילה והם יקומו בשעה הרגילה.

ויש ילדים (בעיקר הקטנטנים) שעלולים כן להיות מושפעים מהזזת השעון ולכן הם יצטרכו התערבות מצידנו.

אז מה אפשר לעשות ומתי?

  1. אם בחרתם להתחיל לפני הזזת השעון:

         – תתחילו בשבוע של הזזת השעון, 4 ימים לפני המעבר.

         – בכל יום תקדימו את ההשכבה ברבע שעה.

         – המטרה היא לייצר את השינוי לאט לאט ולא בבת אחת.

         – לדוגמה: אם משכיבים לישון ב19:00, אז ביום שני תשכיבו לישון ב18:45, ביום שלישי ב18:30, ביום רביעי ב18:15 וביום חמישי ב18:00.

         – ביום שישי בשעה 18:00 השעה תהיה 19:00 והם בעצם ילכו לישון בשעה שבה הם רגילים.

  1. אם לא תספיקו לפני, תוכלו להתחיל ביום הזזת השעון:

         – נסו ביום חמישי 24.3 להקדים את שעת ההשכבה כמה שניתן כדי שהזזת השעון תורגש כמה שפחות.

         – ביום שלאחר הזזת השעון – השכיבו לישון מוקדם יותר, גם בשנות הבוקר/צהריים.

  1. אם בחרתם או לא הספקתם – יש מה לעשות גם אחרי הזזת השעון:

         – ביום שישי נסו לא להעיר אותם ותנו להם יקיצה טבעית – גם אם זה אומר איחור קל למסגרות.

         – בשישי שבת – הרבו בשינה ונסו לא לגרור עייפות (עייפות=בכי)

אתם מכירים את הילדים שלכם הכי טוב – תמיד תשימו לב לסימני העייפות שלהם ובימים שלאחר הזזת השעון נסו להקשיב לסימני העייפות ולא רק לשעון.

שעון קיץ אומר בהכרח שיש יותר אור.

ועם כמה שזה יהיה מפתה להישאר בחוץ ערים עד השקיעה –

נסו להשכיב את הילדים לישון בשעות שהם רגילים גם אם זה אומר שיש עוד אור בחוץ.

עזרו למלטונין (הורמון השינה) להגיע בעזרת החשכת החדר כדי לא להחסיר מהם שעות שינה בלילה.

ללילות מלאי שינה,

נופר יהודה

יועצת שינה ומלווה התפתחותית

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לכם מה להגיד? זה המקום