מעבר לשעון קיץ – כיצד להיערך נכון ולעזור לכל אחד מהילדים במיוחד שמדובר בתאומים – להסתגל לשינוי

0 250

בלילה שבין חמישי לשישי (23.3.18), יוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה ואנו נפסיד שעת שינה. המהלך ישפיע גם על שגרת השינה של תינוקות, פעוטות וילדים  – ולכן, עלינו להיערך בצורה נכונה שתאפשר לכולנו להמשיך ולנצל את כל שעות השינה העומדות לרשותנו.
כמו בכל שינוי , מומלץ להשקיע מחשבה וזמן בתכנון השינוי, וזאת במטרה להפוך את המעבר לקל יותר.
כיצד נערכים להזזת מחוגי השעון ואיך עושים זאת עם שניים או שלושה ילדים יחד?

 

שירה קראוטהאמר יועצת שינה, מדריכת הורים ואחות מוסמכת המתמחה בתאומים ושלישיות,מסבירה לכם צעד אחרי צעד, מה עליכם לעשות כדי שהילדים ואתם תוכלו לישון טוב, גם אחרי הזזת מחוגי השעון.

 

נסו לחשוב על כל אחד מהתאומים, ומה יהיה נכון עבורו

" בשלב הראשון, חשוב להבין היטב את הרגלי השינה של כל אחד מהילדים" מסבירה קראוטהאמר ומוסיפה: שימו לב כיצד כל אחד מהילדים מסתגל לשינויים, ילד אחד ימשיך הלאה והאחר עלול להירתע מכל שבירת שגרה. ילדים שאוהבים וזקוקים לשגרה, עלולים לצאת מאיזון למספר ימים, לאחר הזזת מחוגי השעון. במקרה הנ"ל, מומלץ להקדים את שעת ההשכבה כרבע שעה, מידי יומיים שלושה (לפני או אחרי המעבר לשעון קיץ), עד אשר יתרגלו. חשוב להוריד את רמת הלחץ וגם אם הילד מסרב להסתגל ללוח הזמנים החדש, להבין כי בתוך כמה ימים השעון הביולוגי יסתגל לשעון קיץ, והדברים יחזרו להיות כפי שהיו".

 

זכרו כי שינה מעודדת שינה ועייפות גוררת עייפות

מצב בו הילדים ערים מספר שעות גדול יותר ברצף, עלול להכניס את הגוף למתח, דבר שיכול להוביל לקושי להירדם או לגרום להתעוררויות מרובות במהלך הלילה.
קראוטהאמר מסבירה ניתן להשכיב את התינוק/ ילד לישון באור יום , גם אם מדובר בשנת לילה.
שמירה על שגרה הכוללת טקס שינה, מאפשרת מעבר קל יותר בהתאם לשינוי הצפוי, גם אם שעת ההרדמה מתקיימת באור יום. ישנן מדינות כמו דנמרק, בלגיה, גרמניה ועוד, בהן השמש שוקעת לקראת 22:00, בתקופת הקיץ. ילדים שסיגלו לעצמם הרגלי שינה טובים, יצליחו להירדם גם באור יום, גם אם התהליך יהיה מלווה בעזרה בימים הראשונים לאחר המעבר לשעון קיץ.

"ילדים שגופם רגיל ללכת לישון ב 19:00, החל מהמעבר לשעון קיץ יתעייפו סביב השעה 20:00. הקדמה של שעת ההשכבה בעשר דקות, מספר ימים לפני הזזת מחוגי השעון שעה אחת קדימה, תאפשר הסתגלות מהירה יותר לשינוי. המשיכו לשמור על שגרת השינה ועל שעת ההשכבה עד שכל אחד מהילדים יתרגל לשינוי, כל אחד בקצב שלו ועל פי סגנון השינה שלו".

לכל אותם הורים שמתעוררים כיום עם הזריחה, זיכרו כי לאחר המעבר לשעון קיץ, הילדים יקומו שעה אחת יותר מאוחר, באופן טבעי.

 

להלן כמה טיפים, לשינת לילה טובה לכולכם!

חשיבות השמירה עלשגרה וטקס שינה עקבי וקבוע – המשיכו לקיים את שגרת השינה לכל אחד מהילדים כפי שאתם נוהגים מידי יום – טקס השינה יאפשר לילדים להתכונן לקראת שלב ההרדמה והמעבר לשינה. קיום רצף קבוע של פעולות שיצרו אוירה של רוגע, יקלו על התינוק להירדם גם באור יום

החשכת החדר לקראת שילב השינה – הגפת התריסים (גם אם מעט) ויצירת אור עמום, יקלו במיוחד על תינוקות הרגישים לאור

השתמשו ברעש לבן במטרה למסך רעשים מבחוץ– רעש לבן הנו רעש מונוטוני כגון: מאוורר, מוזיקה החוזרת על עצמה ועוד. קיימים תקליטורים או אפליקציות, המייצרות רעש לבן, הממסך רעשים אחרים בבית או מחוצה לו

היו גמישים וגלו הבנה לכל תינוק, הרגליו וצרכיו – בימים הראשונים שלאחר הזזת מחוגי השעון ואצל תינוקות שעדיין ישנים במהלך היום, התייחסו למרווחים בין מועדי ההרדמות והשינה ופחות למחוגי השעון.

 

רוצים לקבל טיפים לשגרת השינה בכל עונה, מאמא שיודעת? לחצו>> תאומים וישנים – איך לגרום לתאומים שלי לישון כמו שצריך ולהחזיר לעצמי את השפיות

 

 

 

 

 

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.