מעבר לשעון חורף ⏱ יש לכם שבוע לעבוד עם התאומים, כדי שכולכם תישנו כמו שצריך גם אחרי הזזת המחוגים

ב-31.10 בשעה 02:00 יוזזו מחוגי השעון שעה אחת אחורה מה שאומר שאנחנו מרוויחים שעה אחת נוספת . הורים לתאומים קטנטנים או לילדים שממש עכשיו עברו למיטות מעבר , או כל מי שנתקל בבעיות שינה של התאומים או השלישייה, בטח שואלים את עצמם – מה עושים עכשיו? במיוחד אם סוף סוף הצלחתם ליצור איזו שגרת שינה נכונה (שמחות שעזרנו).  מכיוון שרק הורים לתאומים מבינים הורים לתאומים, וכדי שתוכלו לישון כמו תינוק (מי דרך אגב המציא את המשפט הזה?) קראנו למיכל קגן – יועצת השינה שלנו שתעניק לכם את הטיפים הכי חשוב, ותלמד אתכם איך להתכונן לקראת שעון החורף והרגלי השינה החדשים לתאומים ולכל הילדים. יש לכם שבוע לעבוד על הכל, צאו לדרך!

למעשה, ביום ראשון הקטנטנים יתעוררו לפי השעון שעה אחת קודם, אך מספר שעות השינה שלהם יישאר זהה לחלוטין.

 

איך נכין אותם למעבר? צריך להכין? מה עושים?

כאן כל התשובות!

  1. אני מאמינה שאין צורך בהכנה מוקדמת – רק להיות קשובים לקטנטנים.
  2. יחשיך מוקדם יותר לכן, תקדימו את טקס השינה ואת שעת ההשכבה.
  3. תשימו לב לסימני העייפות לפני השכבה לשנת הלילה – גבות אדומות, שפשוף עיניים או אוזניים, תנועת סירוק השיער, הזזת ראש מצד אל צד, עיניים מבריקות, פיהוק, בהייה בנקודה מסוימת.
  4. תתכוננו לבוקר שאולי יתחיל מוקדם, לכן תלכו גם אתם לישון מוקדם.
  5. אני ממליצה בימים הראשונים של המעבר אחר הצהריים לא להגיע למקומות שמצריכים נסיעה ברכב, ללכת לגן שעשועים קרוב לבית או להישאר בבית כדי שתוכלו להיות קשובים לקטנטנים.
  6. הקפידו על בית חשוך החל מהשעה 18:00 בכדי לסייע להם להיכנס לאווירת שינה.
  7. תשימו לב שהם אוכלים במהלך כמו שצריך.
  8. זו הזדמנות נהדרת להשכיב את הקטנטנים באותה השעה תוך תשומת לב לצרכים שלהם. למשל, אם אחד התעורר מוקדם יותר זה בסדר אם תאריכו מעט את שעת ההרדמה כדי לסנכרן את השעון הביולוגי.
  9. תזכרו שלכל ילד יש את הצרכים שלו ולכן יכולים להיות שינויים והבדלים בשינה ותקבלו את זה באהבה.
צילום – סיגל רייכמן

המעבר לשעון חורף עשוי להשפיע בכמה הימים הראשונים, למעשה השעון הביולוגי מתכוונן מחדש ולכן יכולים להופיע קשיים. אבל, בעזרת תשומת לב לצרכים של הקטנטנים תוכלו לעבור אותו באופן חלק.

 

לכל שאלה, התייעצות, הכוונה מוזמנות/ים לפנות למיכל, שגם מחכה לכם בקובצת הפייסבוק שלנו ובקבוצות הווטסאפ. 

אם אתם מתקשרים, אל תשכחו לומר, שהגעתם דרך 2wins !

מיכל קגן 0547346276

סדנאות ליווי התפתחותי ושינה | ייעוץ שינה | ליווי לאחר לידה | שפת התינוקות דנסטן | שיעורים פרטיים

צילום – סיגל רייכמן

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לכם מה להגיד? זה המקום