איך יודעים שבא אביב – עוברים לשעון קיץ

0 361

בעוד כמה ימים יוזזו מחוגי השעון קדימה ולכן חשוב להיערך לשגרת שינה – קצת שונה
בלילה שבין חמישי לשישי יוזזו מחוגי השעון שעה קדימה וזה אומר שכולנו נוותר על שעת שינה.
המעבר לשעון קיץ מלווה ברגשות מעורבים. מצד אחד, הדבר מסמל ימים שטופי שמש ופרידה מתסמיני החורך ויחד עם זאת מגיע הצורך להרגיל את הגוף למועדים שונים של יקיצה והירדמות.
הבשורה המשמחת היא לכל אותם הורים שילדיהם מתעוררים בחמש בבוקר- כי מהיום הם יתחילו להתעורר בשש בבוקר!! הצד האפל הוא שהם גם ירצו לישון שעה מאוחר יותר בערב.
אז מה עושים?

בימים לפני המעבר לשעון קיץ התחילו לאחר מידי יום את מועד תחילת טקס השינה וההרדמה בעשרים דקות. לתינוקות הרגישים יותר לשינויים, ניתן לאחר כל יומיים את שעת ההשכבה בעשרים דקות ובכך להרגיל אותם בהדרגה לשעת השינה החדשה.

האם אפשר לישון באור יום?

אתגר נוסף הוא להרדים את הילדים כשהשמש עדיין זורחת בחוץ. הורים רבים חוששים שזה עשוי להקשות על השינה ולמנוע מהילדים להירדם בקלות.
אל דאגה, תינוקות ופעוטות לא בהכרח יודעים להבין את המשמעות של אור וחושך ואין זה משפיע על היכולת שלהם להירדם. זכרו שיש מדינות בעולם (כמו מדינות סקנדינביה) בהם במהלך הקיץ מחשיך לקראת חצות, והילדים לומדים להירדם ולישון גם באור יום. ניתן ליצור אווירת הלילה באמצעות שגרת לילה (טקס שינה קבועה)- ארוחת ערב, אמבטיה, לבישת פיג'מה, סיפור ולמיטה.

 

Smiling baby girl lying on a bed sleeping on blue sheets

כיצד מתמודדים עם שינוי מועד השינה אצל תאומים או שלישייה

חשוב להבין כיצד מסתגל כל אחד מהילדים לשינוי ולהכיר את הרגלי השינה שלו. ישנם ילדים שיעברו בצורה טובה את שבירת השגרה בעוד אחרים עלולים לצאת מאיזון של כמה ימים. זכרו כי כל ילד הוא אינדיבידואל וכי עליכם להתאים את התהליך של מעבר לשעון קיץ עבור צרכיו, אופיו ואורח חייו של כל אחד מהילדים. חשוב במידה ואחד הילדים לא מצליח להסתגל ללוח הזמנים החדש, השתדלו לא להפעיל עליו לחץ מיותר בשל העובדה כי בתוך כמה ימים השעון הביולוגי יתאים את עצמו לשינוי בשעת ההשכמה וההרדמות.

קבלו כמה טיפים אותם תוכלו ליישם כבר מרגע זה

* החליטו מראש באיזה שעה אמורים הילדים ללכת לישון (קחו בחשבון מתי התעוררו משנת צהריים במידה והם עדיין ישנים במהלך היום). יתכן ובימים הראשונים שעת ההרדמה תהיה מוקדמת ממה שהיו רגילים, במהלך החורף

* בשעות אחר הצהריים והערב השתדלו להמנע ממתקים ושתיה ממותקת

* הקפידו על ארוחת ערב מזינה ומשביעה

* התחילו את טקס שינה במועד המתוכנן בצורה עיקבית, ככל שניתן

* במידה ואחד הילדים עדיין מתקשה להירדם, אפשרו לו לשחק או לקרוא ספר – במיטה! 

במידה ויש לכם שאלות נוספות, מוזמנים לפנות אלי ולקבל ייעוץ ראשוני ללא עלות >> שירה קראוטהאמר

קיץ נעים וחמים!

בעוד כמה ימים יוזזו מחוגי השעון קדימה ולכן חשוב להיערך לשגרת שינה – קצת שונה
בלילה שבין חמישי לשישי יוזזו מחוגי השעון שעה קדימה וזה אומר שכולנו נוותר על שעת שינה.
המעבר לשעון קיץ מלווה ברגשות מעורבים. מצד אחד, הדבר מסמל ימים שטופי שמש ופרידה מתסמיני החורך ויחד עם זאת מגיע הצורך להרגיל את הגוף למועדים שונים של יקיצה והירדמות.
הבשורה המשמחת היא לכל אותם הורים שילדיהם מתעוררים בחמש בבוקר- כי מהיום הם יתחילו להתעורר בשש בבוקר!! הצד האפל הוא שהם גם ירצו לישון שעה מאוחר יותר בערב.
אז מה עושים?

בימים לפני המעבר לשעון קיץ התחילו לאחר מידי יום את מועד תחילת טקס השינה וההרדמה בעשרים דקות. לתינוקות הרגישים יותר לשינויים, ניתן לאחר כל יומיים את שעת ההשכבה בעשרים דקות ובכך להרגיל אותם בהדרגה לשעת השינה החדשה.

האם אפשר לישון באור יום?

אתגר נוסף הוא להרדים את הילדים כשהשמש עדיין זורחת בחוץ. הורים רבים חוששים שזה עשוי להקשות על השינה ולמנוע מהילדים להירדם בקלות.
אל דאגה, תינוקות ופעוטות לא בהכרח יודעים להבין את המשמעות של אור וחושך ואין זה משפיע על היכולת שלהם להירדם. זכרו שיש מדינות בעולם (כמו מדינות סקנדינביה) בהם במהלך הקיץ מחשיך לקראת חצות, והילדים לומדים להירדם ולישון גם באור יום. ניתן ליצור אווירת הלילה באמצעות שגרת לילה (טקס שינה קבועה)- ארוחת ערב, אמבטיה, לבישת פיג'מה, סיפור ולמיטה.

 

כיצד מתמודדים עם שינוי מועד השינה אצל תאומים או שלישייה

חשוב להבין כיצד מסתגל כל אחד מהילדים לשינוי ולהכיר את הרגלי השינה שלו. ישנם ילדים שיעברו בצורה טובה את שבירת השגרה בעוד אחרים עלולים לצאת מאיזון של כמה ימים. זכרו כי כל ילד הוא אינדיבידואל וכי עליכם להתאים את התהליך של מעבר לשעון קיץ עבור צרכיו, אופיו ואורח חייו של כל אחד מהילדים. חשוב במידה ואחד הילדים לא מצליח להסתגל ללוח הזמנים החדש, השתדלו לא להפעיל עליו לחץ מיותר בשל העובדה כי בתוך כמה ימים השעון הביולוגי יתאים את עצמו לשינוי בשעת ההשכמה וההרדמות.

קבלו כמה טיפים אותם תוכלו ליישם כבר מרגע זה

* החליטו מראש באיזה שעה אמורים הילדים ללכת לישון (קחו בחשבון מתי התעוררו משנת צהריים במידה והם עדיין ישנים במהלך היום). יתכן ובימים הראשונים שעת ההרדמה תהיה מוקדמת ממה שהיו רגילים, במהלך החורף

* בשעות אחר הצהריים והערב השתדלו להמנע ממתקים ושתיה ממותקת

* הקפידו על ארוחת ערב מזינה ומשביעה

* התחילו את טקס שינה במועד המתוכנן בצורה עיקבית, ככל שניתן

* במידה ואחד הילדים עדיין מתקשה להירדם, אפשרו לו לשחק או לקרוא ספר – במיטה! 

במידה ויש לכם שאלות נוספות, מוזמנים לפנות אלי ולקבל ייעוץ ראשוני ללא עלות >> שירה קראוטהאמר

קיץ נעים וחמים!

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.