שינוי בדפוסי השינה של התינוק- וכיצד ניתן להרגילו למצב החדש בכל גיל

דפוסי השינה של התינוק, משתנים כמה פעמים במהלך השנים הראשונות. מצב זה, דורש ליווי ותמיכה של ההורים והדמויות המטפלות.
כיצד ניתן לזהות שינוי זה, וכיצד ניתן לסייע לינוק/פעוט להתרגל למצב החדש, בכל גיל?

 

וויתור על שנת הצהריים

ברוב המקרים, בגילאים 8-9 חודשים (לעיתים מוקדם או מאוחר יותר), ניתן לוותר על שנת אחה”צ, לה התינוק אינו זקוק כפי שהיה בעבר. הליווי של ההורים,מעתה ובמהלך כל שינוי בדפוסי השינה משמעותי וחשוב.
חשוב לזהות את הסימנים לכך שהתינוק מוכן לוותר על שנת הצהריים, לדוגמא: קושי להרדימו, והעובדה כי אינו מראה סימני עייפות סביב השעה בה היה רגיל לישון, בנוסף להיותו נינוח ורגוע.
במטרה למנוע עייפות יתר, מומלץ לנסות ולהקדים את מועד שנת הלילה של התינוק. מצב של עייפות יתר עלול להוביל לקשיים בהירדמות ולהשפיע לרעה על מהלך שנת הלילה, דבר שיכול לבוא להיות ביטוי ביקיצות מרובות המלוו בקשוי להירדם.

פרידה גם משנת הבוקר

תינוקות רבים יגלו סימנים של ערנות סביב מועד שנת הבוקר, סביב גיל 14-16 חודשים. הרמזים לעייפות כשעה-שעתיים מרגע ההשכמה משנת הלילה,ילכו וימעטו, דבר המעיד על כך שהתינוק מוכן לשעות רבות יותר של ערות, במהלך רוב שעות היום.
תהליך הפרידה משנת הבוקר, מומלץ שיעשה בשני שלבים: בשלב הראשון כדאי לאחד בין שנת הבוקר ושנת הצהריים, זאת במטרה לאפשר שעה וחצי שינה בין השעות 11:00-11:30 חשוב להקדים שוב את מועד שנת הלילה, במטרה למנוע מצב של עייפות יתר.
בשלב הבא, מומלץ לאחר מעט את שנת הצהריים והלילה, במטרה לחזור לשעה המקורית של שנת הלילה אליה הורגל התינוק בעבר.

גיל שלוש – במקום שינה מנוחה

בגיל שלוש וחצי, רוב הפעוטות לא זקוקים לשנת הצהריים. אצלם רובם, שינה זו עלולה להשפיע על מועד ההירדמות לקראת שנת הלילה.
מומלץ להחליף את שנת הצהריים לזמן מנוחה, בו ניתן לקיים פעילות רגועה כגון: קריאת סיפור או משחק שקט וכדומה.
גם בשלב זה, מומלץ להקדים את מועד שנת הלילה. ויתור על מנוחת הצהריים, יאפשר שנת לילה ארוכה ואיכותית.

במהלך התקופה בה צפויים שינויי בדפוס השינה של התינוק/פעוט, אמור הגוף להתרגל למצב החדש. חשוב לקיים את השינוי, תוך התחשבות התחשבות במצבו של הילד ואופיו. מחסור בשעות השינה, עלול ליצור מצב של עצבנות, קשיים בביצוע פעילויות וכדומה.
יש לזכור, כי מדובר בתקופה מוגבלת בזמן שבסופה, יתרגל הילד לשינויים בדפוסי השינה, שהנם סממנים לגדילה של ילדנו וגם שלנו,ההורים.

באדיבות – מורן גיא מדריכת הורים ויועצת שינה

https://www.facebook.com/sleepwithmoran/?fref=ts

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לכם מה להגיד? זה המקום

לא רשומים?

רוצים לקרוא את הכתבה?
זה רק להורים לתאומים ושלישיות (:

הירשמו (זה ללא עלות!! ) כדי ליהנות מעוד המון כתבות, טיפים ומידע חשוב=
החל משלב ההריון, הלידה, תינוקות , פעוטות וילדים גדולים.
וגם – מתכונים, מבצעים, מלאאאא מוצרים, מה הורים לתאומים מספרים…ועוד.