תאומים וישנים – איך לגרום לתאומים שלי לישון כמו שצריך ולהחזיר לעצמי את השפיות

בואו נדבר על נושא כאוב שמדיר שינה מעיני כולנו – הרגלי שינה אצל תינוקות. ישן כמו תינוק? איזה תינוק? התינוקות שלי לא ישנו. שינה היא דבר חמקמק בקרב הורים טריים ועד גיל 4-5 חודשים צריך פשוט להשלים עם הפרידה מעניין השינה, לזכור שזו תקופה זמנית בלבד ותוך כמה חודשים נחזור לישון. טוב, אולי לא טוב כמו שישנו כשהיינו רווקים אבל לישון לילה שלם זו גם התחלה טובה. אצלי אגב, הבעיה לא הייתה שנת הלילה כי למרבה השמחה סביב גיל חמישה חודשים הבנות התחילו לישון לילה שלם, הבעיה היתה דווקא עם תנומות היום. עד גיל שמונה חודשים בערך הילדים שלנו זקוקים לשלוש תנומות לפחות כדי שסדר היום יתייצב, מה שמשפיע באופן ישיר על שנת הלילה ובאופן עקיף על השפיות הכללית של אמא שלהן שנמצאת עם הילדות בבית ימים שלמים ונורא רוצה שהן ישנו קצת כדי שאוכל לשתות את הקפה שלי חם (לא קרה, אבל תמיד יש לאן לשאוף).

העצה הכי מעצבנת שקיבלתי היתה “שחררי, זה קורה לבד!” “אני בחיים לא הרדמתי הם פשוט נרדמו לי והנחתי אותן במיטה והלכתי לישון לי 8 שעות”. גרררררר סתמי. ומה קורה אם זה לא קורה לבד? מה קורה אם גם בגיל חצי שנה ויותר התינוקות שלנו לא מצליחים להשלים לילה שלם? או לישון צהרים כמו שצריך? זה תקין? האם יש משהו שניתן לעשות בקשר לזה? כל אלה היו שאלות ששאלתי את עצמי לא פעם וביליתי המון זמן בקריאת ספרים (הלוחשת וכו’) ומאמרים באינטרנט (כשאני כותבת בגוגל “למה” הוא ישר משלים ל-“למה התאומים שלי לא ישנים”) ובמקרים רבים מצאתי שם את התשובות.

אז דבר ראשון אני רוצה לשתף אתכם במסמך שעזר לי מאד- טבלה שמראה כמה התינוק שלכם צריך לישון (בהתאם לגילו), כמה תנומות במהלך היום וכמה שעות סה”כ ביממה. הטבלה הזו למשל עזרה לי להבין מתי לשים את הבנות לישון כדי שלא יגיעו לעייפות יתר מה שהאריך את זמן השינה שלהן בצהרים, מה שנתן לי אפשרות לנוח ולאגור אנרגיות לשאר היום. כך גם הבנתי שצריך להתעקש על שנת אחה”צ כדי ששנת הלילה תהיה טובה יותר וגם להבין מתי צריך לוותר על התנומה הזו.

אבל הבעיה האמיתית שלי לא היתה במציאת התשובות באינטרנט (שבזה אני אלופה) אלא ביישום. מכיון שקראתי הרבה שיטות ודרכים מצאתי את עצמי הרבה פעמים משנה שיטות יום אחרי יום או אפילו עוברת בין שיטות באותו הערב, שזה מתכון בטוח לכישלון. בכל מה שקשור לחינוך והקניית הרגלים לילדים עקביות היא מילת המפתח. אין קסם שעושים וזה מיד עובד, אם נהיה עקביים באותה גישה, תגובה או דרך פעולה, תוך כמה ימים נראה תוצאות. אז למה בכל זאת הייתי משנה כל פעם טקטיקה? מכיון שלא היה לי את הביטחון שאני עושה את הדבר הנכון. בשביל זה הייתי צריכה דמות מקצועית שתנחה אותי, שתיתן לי פתרונות לדילמות השונות שנתקלתי בהן בדרך ובעיקר שתיתן לי ביטחון ותחזיר אותי למסלול בכל פעם שאני נשברת. במקרים רבים אגב, בכל תחומי הדרכת ההורים, בכלל לא צריך להגיע לייעוץ אלא מספיקה שיחת טלפון אחת עם הבן אדם הנכון שייתן כמה טיפים להצלחה והידיעה שאם זה לא יצליח יש לאן לפנות. לי שיחות טלפון כאלה עזרו כמה פעמים, גם כשנתקלתי בבעיות בגמילה מבקבוק לילה וגם בגמילה מחיתולים. בשני המקרים בכלל לא הגעתי לייעוץ כי הספיקה שיחת טלפון עם אשת מקצוע טובה שכיוונה אותי ונתנה לי את הביטחון שאני עושה את הדבר הנכון בדרך הנכונה ורק אם לא אצליח לבד אמשיך אליהן לייעוץ.

את ורד דורון הכרתי דרך קבוצה בפייסבוק שנקראת “מתעוררים להורות מאושרת”  שהיא אחת הקבוצות החזקות והידועות אצל הורים. הקבוצה הוקמה על ידי ורד והיום יש בה שורה של נשות מקצוע מהשורה הראשונה שנותנות תשובות מקצועיות להורים בנושאים שונים כמו שינה אצל תינוקות ופעוטות, גבולות, איך לפתח תקשורת טובה ומעודדת עם ילדיכם, הרגלי אכילה נכונים, התפתחות הילד ועוד. הבעיה שלי עם ייעוץ שינה (ועם שאר תחומי הדרכת ההורים) היא שחסרה לי ההתייחסות למצב המיוחד שלי – שהם שניים. הם ישנים באותו חדר, שניהם צריכים יחס, הם מעירים אחד את השני… כל מיני בעיות שלא מצאתי להן פתרונות במאמרים והספרים השונים שקראתי. אז כשגיליתי שמעבר לזה שורד היא יועצת שינה ומדריכת הורים בכירה, היא גם אמא לתאומים – הבנתי שמצאתי את יועצת השינה שלי.

כמו שאתם יודעים אני לא נוהגת לתת המלצות על מוצרים או שירותים שלא ניסיתי בעצמי, ומעבר להתייעצויות שלי איתה ורד עזרה לכמה חברות טובות מאד שלי לחזור לישון, היא באמת אחת ממדריכות ההורים המקצועיות שהכרתי והבונוס האדיר שלה הוא ההתמחות בייעוץ שינה לתאומים, וכמו כל אשת מקצוע מעולה שאני מכירה גם היא תהיה בכנס “מזל תאומים(לרכישת כרטיסים לחצו כאן) ותיתן הרצאה בנושא הקניית הרגלי שינה טובים לתאומים. היא תדבר על המורכבות שבהשכבת תאומים, על איך לזהות סימני עייפות, תדבר על האם לסנכרן את שנות היום והלילה או להפריד, האם להרדים באותו חדר או בחדרים נפרדים וטיפים מעשיים לאיך לגרום לילדים להרדם לבד ולישון לילה רצוף. ההרצאה מיועדת להורים לתאומים שלא נרדמים באופן עצמאי ולא ישנים לילה רצוף ולהורים שרוצים להמנע מטעויות נפוצות ולהקנות לילדיהם הרגלי שינה טובים ובריאים מרגע הלידה.

ההרצאה של ורד תהיה בשעה 11.00 אבל היא תהיה נוכחת בכנס במהלך כל הבוקר כדי לענות על שאלות ולאפשר לכם להתייעץ איתה, ואם זה לא מספיק בין כל באי הכנס יוגרל שובר עם הנחה משמעותית לייעוץ שינה לתאומים של ורד דורון. בקיצור – מהרו לרכוש כרטיס לכנס ובתהליך הרכישה לציין שאתם מעוניינים שאשמור לכם מקום בהרצאה של ורד כיון שמספר המקומות בהרצאה מוגבל על מנת שהיא תהיה אפקטיבית ויעילה.

בינתיים קבלו קישור לאתר של ורד שם תוכלו למצוא מאמרים מעולים שלה שיוכלו לעזור לכם עד שתפגשו את האישה והאגדה 🙂 – ורד דורון יועצת שינה ומדריכת הורים בכירה מרגע הלידה

עוד לא קניתם כרטיסים לכנס??? לחצו כאן

בברכת לילות שקטים מלאים בשינה!

קרן

 

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לכם מה להגיד? זה המקום

לא רשומים?

רוצים לקרוא את הכתבה?
זה רק להורים לתאומים ושלישיות (:

הירשמו (זה ללא עלות!! ) כדי ליהנות מעוד המון כתבות, טיפים ומידע חשוב=
החל משלב ההריון, הלידה, תינוקות , פעוטות וילדים גדולים.
וגם – מתכונים, מבצעים, מלאאאא מוצרים, מה הורים לתאומים מספרים…ועוד.